Woontrendwaaiers
Altijd de laatste woontrends bij de hand.
We gaan het hebben over hoe je mensen, jouw klanten, emotioneel kan raken. Over klanten verbinden, verrassen en activeren. Hoe ziet jouw klantreis eruit? Online en offline? Waar richt jij je bewust op voor, tijdens en na de aankoop? En monitor je dat ook?
Aan de slag Doe de testJe vindt op deze pagina verschillende soorten content, onderverdeeld in 3 niveaus: ★ (basis), ★★ (uitblinken), ★★★ (innoveren). Wil je weten op welk niveau jij nu zit? Vul dan eerst de Stuurwiel-tool in! Of ga direct aan de slag op deze pagina en ontdek het zelf.
Liesbeth van der Velden, van Let it WoW, legt je alles uit over hoe je meer herrie in de tent kunt krijgen zodat je meer opvalt in jouw markt. Het gaat over zichtbaarheid, beleving en goede marketing. Samen met de Centrummanagement Academy en New Story hebben we 7 mini-colleges van 5 á 10 minuten voor je gemaakt over consumenten. (★,★★,★★★)
Het eerste college is voor iedereen. De overige colleges zijn exclusief voor de leden van INretail (log in om al deze colleges te volgen). Lid worden? Dat kan! Klik hier voor meer informatie.
In deze podcastserie gaat Harry Bijl in gesprek met experts over onderwerpen uit het INretail Stuurwiel. Luister naar:
Bij AFAS maken ze boekhouden cool. Rik, Senior Marketing Manager Klantsucces, is daar een vaste schakel in. Constant is hij op zoek naar hoe hij de klantbeleving bij AFAS kan verbeteren. Hij gebruikt daarvoor vaak het voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht-principe en wil hij het elke dag 1% beter doen. In deze video legt hij uit waarom. Ook leggen we Rik nog een aantal lastige dilemma’s voor (★).
Heb jij ooit écht goed nagedacht over de reis die jouw klant maakt? Als je dat van de belangrijkste contactpunten weet, kan je het kopen makkelijker en winkelen leuker maken.
Download het boekjeDe klantreis is in de afgelopen jaren veranderd en steeds complexer geworden. De essentie van verkopen gaat dan ook over mensen begrijpen, helpen en er samen achterkomen wat stimulerend en wat belemmerend werkt voor de opties en oplossingen waar mensen uit kunnen kiezen. Maar hoe pak je het aan? Download de whitepapers van Harry en ga aan de slag! (★★,★★★)
Download deel 1 Download deel 2“Alles draait om de klant. Daar gaat het om denk ik. Dat is de kern. Als je de klant centraal stelt, dan kun je successen behalen.” – Leon Snoeren – Voetspeciaalzaak Snoeren
We hebben twee bijzondere jaren achter de rug en dat heeft veel veranderd in het koopgedrag van de consument. Zo is er online een enorme groei ontstaan en doen consumenten vaker functionele winkelbezoeken. Wat betekent dit voor jou als ondernemer? ★★, ★★★
Klik hier voor alle resultatenLid zijn van INretail betekent ook korting op heel veel trainingen en opleidingen. Hier op de INretail Academy hebben we het aanbod van onze partners (Detex en Skilltstown), soms gratis, vaak met korting, voor je verzameld. Bekijk bijvoorbeeld de training over de customer journey om jouw klantreis in kaart te brengen of hoe je de bestelling van jouw klant op de beste en leukste manier naar je klant stuurt.
Bekijk alle trainingenVeel retailers sturen sporadisch of consistent een mailing (digitale nieuwsbrief) uit. Open rates, click rates en click-maps vliegen je vervolgens om de oren. Maar bij welke percentages is een mailing ‘goed’? En hoe kun je interactie verbeteren wanneer je open- en click rates achter blijven?
Bekijk de tips“Gek op gaten leert je in te zien wat jouw klanten echt willen! Een fijn boek wat makkelijk wegleest. ” ★★ | Te koop bij de plaatselijke boekenwinkel.
Door de komst van social media en de verdere ontwikkeling van online marketing is het creëren van content heel belangrijk geworden. Hoognodig om meer te leren over wat content en e-mailmarketing precies inhoudt en waarom het zo belangrijk is. De onderstaande blogs van onze partner GETon helpen je hierbij! (★)
Wist je trouwens dat je met een Coach van GetOn alle vaardigheden leert die je nodig hebt om online succesvol te zijn. Hoe groot of bescheiden je dromen ook zijn. Omdat je lid bent van INretail krijg je ook nog eens 10% korting. Kijk hier.
Verbinding, herhaal aankopen, loyaliteit, fangedrag en ambassadeurs. Retailers die sturen op de hoogst mogelijke waardering worden ervaren als de beste oplossers en krijgen de gunfactor. In kaart brengen hoe bezoekers en kopers de contacten in een klantreis ervaren helpt om te sturen op het verbeteren van de klantwaardering. (★★)
Meer over klantwaarderingDat gevoel wanneer je een bakkerij inloopt. Je denkt aan vroeger, toen je samen met je ouders aan tafel zat en elke zondag een croissant kreeg. Dat doet geur en muziek met je. We vroegen Guyon van The Music Marketeers hoe dat werkt. TIP: luister de podcast tijdens een wandeling (★,★★). Deze podcast kan je hier beluisteren.
In deze bluepaper staat een nieuw model, waarmee je verbeterkansen voor customer engagement in kaart kunt brengen. Daarnaast kan de customer journey een belangrijk onderdeel zijn van customer engagement. In deze elearning leer je de structuur van een customer journey te herkennen, en pas je deze ook toe in jouw eigen winkel. Zo kun jij je customer journey nog verder verbeteren op het gebied van bedrijfsprocessen, dienstverlening en contactmomenten. Duur e-learning: 30-45 minuten (★★★).
Lees hier meerWe spraken Patrick Wessels en vroegen hem een kijkje te geven in de wereld van de consumentenpsychologie. Patrick houdt zich bezig met consumentengedrag, beïnvloeding van gedrag en marketing. Deze praktische tips kun je direct toepassen in jouw webshop (★,★★).
Lees hier meerEen klantreis, consumentenreis of customer journey is de reis die jouw klant maakt van voor tot na de aankoop; steeds vaker ook inclusief het hergebruik. Hier worden er 5 fases van een klantreis uitgelegd met een aantal goede voorbeelden van INretail-leden (★,★★).
Download het klantreisboekjeHeb je je klantreis doorlopen? Goed bezig! Nu kan je aan de slag met het verhogen van de klantwaardering. Je kan hiervoor het Klantwaarde-canvas gebruiken voor structuur en richting. Open het canvas, ga door naar pagina 13 en ga aan de slag. Succes! (★,★★)
Download het klantwaardecanvas“Laat zien wat je voor die klant en met die klant kan doen. Wees uniek, voer dat overal in door en laat merken dat je aandacht hebt voor je klant.” • Corné van Waay (Van Waay Interieurs)
Advies nodig? Neem dan contact op met de INretail coaches. De Stuurwiel coaches helpen leden van INretail kosteloos. Bijvoorbeeld over je scoreformulier van de Stuurwieltest of gewoon even om te sparren. Kom hier in contact.
Contacteer de adviseur Bel onsJe kan als ondernemer kiezen om het Stuurwiel individueel in te vullen óf met je centrumgebied. In Hengelo, Venlo en Nijmegen bijvoorbeeld, gaan diverse winkels samen aan de slag met het Stuurwiel. Zo versterk je als ondernemers direct het werken aan verbetering van jouw winkelgebied! Wil je hier meer informatie over?
Neem contact opBlijf jezelf ontwikkelen op de pijler consumenten, blijf deze pagina bezoeken, we plaatsen er wekelijks nieuwe, nuttige content op. En na een tijdje raden we je aan om het Stuurwiel opnieuw in te vullen om te ontdekken of jouw inspanning heeft gewerkt. Ben je gegroeid? Je ziet het aan het aantal sterren!
Ga hier naar de toolHeb je na het invullen van Het Stuurwiel of het lezen van de verschillende hulppagina’s een vraag? Of wil je met jouw expertise of producten bijdragen? Dat kan! Je kan ons op deze manier bereiken: