De rol van de retail is veranderd. Het bestaat niet meer alleen uit het uitwisselen van producten en diensten tegen een vergoeding. Het gaat meer om de toegevoegde waarde die jouw onderneming kan bieden waardoor de consument zijn keuze op jou laat vallen. Het is passie, persoonlijkheid, een uniek concept, aanbod of product die het verschil maakt.
Hoe zit dat bij jou? Loop je al voor, ben je net begonnen, een voorbeeld voor anderen of zie je nog even aan? Wij nemen je graag mee. Samen gaan we de reis naar 2030 maken. Je kan er over lezen in het prijswinnende onderzoek dat we gedaan hebben naar hoe de consument gaat veranderen in 2030 (Retail Richting 2030). We delen onze visie over deze transitie, laten je zien op welke gebieden de kansen liggen en helpen je op weg.
Download hier gratis het prijswinnende onderzoeksrapport Retail Richting 2030.
Download het rapportDownload hier de samenvatting van het onderzoeksrapport Retail Richting 2030.
Download hier de samenvattingRetail rules. De spelregels en het speelveld groeien mee. Dat heeft impact. Als ondernemer moet je van veel markten thuis zijn. Dat geldt altijd, ook al vandaag. Het gaat erom de kunst te verstaan om met het juiste aanbod op vernieuwde vraag in te spelen. Met innovatieve combinaties van producten, dienstverlening en services kan dat. De verwachtingen van klanten worden tegelijk steeds hoger. Dat maakt dit onderzoek duidelijk en herkennen we allemaal. Dat scherpt kansen en dat heeft impact. Logisch, want retail zit tot in de haarvaten van onze maatschappij. Het kenmerkt de Retail richting 2030.
In deze video laten we zien hoe de retail er in 2030 uitziet. Welke technologieën spelen een belangrijke rol in ons leven als consument en hoe ziet het aankoopproces eruit?