Het kan altijd voorkomen dat je een product levert dat niet beantwoordt aan de overeenkomst. Juridisch heet dat non-conformiteit, in de volksmond ook wel wanprestatie genoemd. Als verkoper ben je het aanspreekpunt voor de consument bij klachten en ben je verantwoordelijk voor een kosteloze oplossing binnen een redelijke termijn met zo min mogelijk overlast voor de consument. De EU-Richtlijn Verkoop Goederen is op het gebied van de gebruiksvergoeding aangescherpt en dit is van invloed op de Nederlandse wet.
Gebruiksvergoeding bij oplossing klacht niet langer toegestaanPremium
28 april 2022
Advies nodig?
Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!
Contacteer de adviseur Bel onsMarjan Spronk
Beleidsadviseur consumentenzaken- Gerelateerd -
Ik wil graag lid worden
Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.