Ontdek welke klanten de grootste winst opleveren

Weet jij precies wie je belangrijkste klanten zijn en hoe je ze effectief kunt bedienen met je team? In de module A- en B-klanten ontdek je hoe je klantgroepen kunt verdelen, gericht kunt sturen op hun waarde en loyaliteit kunt vergroten. Deze module sluit mooi aan op wat je hebt geleerd in de module Klantreis. Heb je die niet gevolgd? Geen probleem! We zorgen ervoor dat iedereen vanaf de basis wordt meegenomen.

Wil jij beter begrijpen hoe je klanten waardevol maakt voor je bedrijf?
Tijdens deze interactieve en praktische sessies leer je:

  • Hoe je jouw A- en B-klanten herkent en begrijpt.
  • Hoe je data en inzichten kunt gebruiken om deze klantgroepen beter te bedienen.
  • Welke strategieën werken om B-klanten vaker te laten kopen en A-klanten loyaal te houden.

Investering:

€ 50,- voor leden van INretail en €99,- voor niet-leden (excl. btw).

Data en locatie:

  • Dag 1 maandag 3 februari 2025 10:00 – 17:00 (INretail Zeist)
  • Dag 2 maandag 10 maart 2025 10:00 – 12:00 (online)
Schrijf je nu in

Wat je gaat leren

Tijdens deze module duik je in de wereld van je klantgroepen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, tools, en groepsopdrachten krijg je inzicht in:

  • Wie jouw A- en B-klanten zijn: A-klanten zijn loyale klanten met een grote omzetbijdrage; B-klanten hebben potentieel om A-klanten te worden.
  • Hoe je klantgedrag analyseert: Verzamel en gebruik data zoals traffic, aankopen, en feedback om klantinzichten te vergroten.
  • Waar je impact kunt maken: Ontdek in de klantreis waar je het verschil kunt maken voor deze groepen.
  • Praktische strategieën: Ontwikkel acties om A-klanten te behouden en B-klanten te activeren.

Door middel van interactieve tools, zoals het maken van een segmentatiematrix en het opstellen van een actieplan, pas je wat je leert direct toe op jouw eigen winkel.

Na deze training: 

  • Heb je helder inzicht in wie jouw A- en B-klanten zijn en wat hen drijft.
  • Weet je hoe je klantdata gebruikt om gericht waarde te creëren.
  • Beschik je over een concreet actieplan om loyaliteit en omzet te vergroten.
  • Kun je direct starten met acties binnen je team om jouw klantgroepen beter te bedienen.

Dit krijg je ook nog

Vanaf de start van de module kun je vragen stellen aan andere deelnemers en je mentor via de INretail app. Ook krijg je een uitgebreid werkboek met handige tips en een stappenplan. Van ons krijg je alle handvatten die je nodig hebt voor het maken van jouw klantreis.

Duur (per module anders)
De module bestaat uit één fysieke trainingsdag van 10.00 tot 17.00 uur op locatie en een online sessie van 10.00 tot 12.00 uur.

Prijs
We willen graag dat zo veel mogelijk ondernemers gebruik kunnen maken van dit programma. Dankzij subsidies kunnen we jouw investering laag houden.

De module kost € 50,- (excl. btw) als je je dit jaar nog inschrijft (waarde per module: € 250,- excl. btw). Deze prijs is exclusief voor leden van INretail.

Ook niet-leden van INretail zijn van harte welkom om deze module te volgen. Voor hen geldt een investering van € 99,- (excl. btw) per module.

Schrijf je nu in Bekijk alle modules