Nieuwe regels rondom afprijzingen
Een nieuwe richtlijn voor consumentenbescherming.
Consumenten zijn eigenlijk de belangrijkste categorie als je het hebt over de retail. Er zijn veel vraagstukken die te maken kunnen hebben met jouw klanten. Hoe ga je bijvoorbeeld om met klachten en geschillen? Zorg jij dat je samen met de klant tot een oplossing komt of is het nodig een derde partij in te schakelen?
Het is belangrijk om te weten wat jouw rechten en plichten zijn bij het aangaan van een overeenkomst met de klant, maar je wilt ook weten waar de klant recht op heeft. Welke afwijkende regels gelden er bijvoorbeeld bij Koop op afstand?
Een nieuwe richtlijn voor consumentenbescherming.
Het nieuwe vergunningenstelsel en controle op (ver)bouwwerkzaamheden.
Op 28 mei 2022 worden bestaande regels voor consumentenbescherming gewijzigd.
Heb je vragen over de annuleringskosten in de woonbranche?
Wat zijn de spelregels bij een (onterechte) klacht van de consument?
Wettelijke, CBW-erkend, of fabrieksgarantie. Wat is het verschil?
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop na 1-1-2020.
Wat doe je als de klant weigert te betalen?
De Geschillencommissie lost het geschil bindend op.
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop voor 1-1-2020.
Vanuit de woonbranche worden prijsverhogingen doorgevoerd.
Als ondernemer dien je aan regels te voldoen.
Wanneer is de koop gesloten en hoe belangrijk is de inhoud van het koopcontract?
Koopt de consument in jouw winkel? Dan geldt de regel: koop is koop.
Er zijn wettelijke regels voor wat er precies op een website moet staan.
Hoe ga je om met uitstel, wat mag wel en niet in dit kader?
In de artikel gaan we in op de aandachtspunten van het recht van retour.
De wettelijke regels voor overeenkomsten die met consumenten worden gesloten.
De wettelijke regels van cadeau en tegoedbonnen.
De drie belangrijkste veranderingen in het consumentenrecht.
Veelgestelde vragen over de consumentenwetgeving.
De verschillende manieren voor het eindigen van een overeenkomst.
De erkenningsregeling van CBW-erkend kent drie garanties.
Bij faillissement van een CBW-erkende winkel is de aanbetaling niet kwijt.
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop na 1-1-2020.
Laat op jouw (online) communicatiekanalen zien dat jij CBW-erkend bent!
Je klanten weten waar ze terecht kunnen voor de laatste woontrends.
Een CBW-erkende bruidsmodewinkel geeft een drietal garanties.
De Geschillencommissie lost het geschil bindend op.
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop voor 1-1-2020.
Heb je vragen over de annuleringskosten in de woonbranche?
Wat gebeurt er als een CBW-erkende woonwinkel verplichtingen niet nakomt?
Een nieuwe aanbetalingsregeling met belangrijke veranderingen.
Door collectief in te kopen kunnen we fikse kortingen bieden op uiteenlopende producten en diensten, zoals verzekeringen, creditcardtarieven en telefonie. Dat voordeel kan snel oplopen van honderden tot duizenden euro’s per jaar. De contributie wordt zo al snel terugverdiend. Wij regelen de beste voorwaarden. Wel zo makkelijk.
Voor juridische vraagstukken, vragen over financiering, hr of andere simpele en complexe kwesties kun je terecht bij een van onze adviseurs.
Contacteer de adviseur Bel onsLeden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.