Is het voor jou elk jaar een uitdaging om je inkoopplan en -budget op te stellen? Met deze handige INkoopwijzer, speciaal voor de modeleden, ga je een stuk beter voorbereid op inkoop. Want wist je dat een goede voorbereiding van je inkoop al snel 2% meer rendement oplevert?
Alle kansen om meer rendement uit je voorraad te halen hebben de INretail bedrijfsadviseurs gebundeld in dit handige overzicht dat bestaat uit 3 stappen:
STAP 1 Kijk terug
Want terugkijken om vooruit te kijken is de belangrijkste basis voor inkoop. We laten je zien welke cijfers je nodig hebt om jouw huidige collectie te kunnen beoordelen, hoe je ze toepast en hoe je hiermee in kan spelen op jouw nieuwe collectie.
STAP 2 Ken je klant
In deze stap ga je aan de slag met je klant. Wat jouw merken zeggen ook iets over de klanten die bij jou in de winkel komen en waar ze in jouw verzorgingsgebied gevestigd zijn. Ofwel, voor welke doelgroep heb jij een interessante collectie, en hoe kun je jouw (nieuwe) klant het beste benaderen? Voor een diepgaande analyse hierover kan je terecht bij ons bedrijfsadvies.
STAP 3 Bepaal jouw inkoopbudget
Met de kennis van de cijfers, collecties, klant en merken bepaal je vervolgens jouw inkoopbudget. De INretail INkooptool is hiervoor een handig hulpmiddel.
Na het lezen van de INkoopwijzer heb je de basis goed op orde en kan je goed doordacht en voorbereid op inkoop te gaan!
Naar de INkoopwijzer