Inloopadviesdagen

De inloopadviesdagen zijn terug! Iedere eerste maandag van de maand staan onze adviseurs voor je klaar om jou gratis persoonlijk advies te geven. Daarnaast organiseren we op zo’n dag ook een of meerdere workshops waaraan je kunt deelnemen.

Je kunt zowel bij ons op locatie in Zeist als online een afspraak maken. De eerstvolgende inloopadviesdag is op maandag 3 februari 2025. Kom langs en stel je vragen! Tijdens een inloopadviesdag kun je terecht bij (een van) onze:

  • Bedrijfsadviseurs
  • Juristen
  • RI&E adviseurs
Maak een afspraak

Bedrijfsadviseurs

Dankzij hun jarenlange retailervaring kennen onze bedrijfsadviseurs de branche van binnen en van buiten. Dagelijks komen ze bij diverse ondernemers over de vloer, waar ze adviseren over financiering, bedrijfsvoering en zelfs het starten of stoppen met een (tweede) winkel. 

Heb je bijvoorbeeld een van onderstaande vragen? 

  • Hoe pak ik mijn financieringsaanvraag aan? 
  • Hoe verbeter ik het rendement van mijn onderneming?
  • Wat komt er allemaal kijken bij het kopen van een winkel? 
  • Hoe werkt het stoppen met, overdragen of verkopen van mijn winkel?
  • Hoe krijg ik meer inzage in mijn klantenkring en bedrijfsvoering?

Maak gebruik van hun kennis en laat onze bedrijfsadviseurs je begeleiden bij jouw vraagstuk. 

Maak een afspraak

Peter Wolfsen

Rob Drost

Juristen

Arbeidsrecht, huurrecht, consumentenrecht en leveranciersgeschillen: ingewikkelde materie waar je als ondernemer liever niet mee te maken hebt. Maar is het wel aan de hand, dan staan onze ervaren juristen voor je klaar om je te adviseren. Ze kunnen je helpen met de volgende onderwerpen, en meer: 

  • Arbeidsrecht: ontslagprocedures, beëindigingsovereenkomsten (onderslag met wederzijds goedkeuren), cao-advies, hulp bij conflicten of lastige verzuimsituaties, meedenken met en opstellen van HR-beleid, advies over functiewaardering en beloning etc.
  • Huurrecht: opstellen of controleren van huurcontracten, adviseren en procederen omtrent het opzeggen van de huurovereenkomst, etc. 
  • Consumentenrecht/leveranciersgeschillen: niet afnemen en/of annuleren van koopovereenkomsten, leveranciersverplichtingen, te late levering, etc. 
  • Privacywetgeving/AVG: opstellen documenten zoals een privacy policy, beoordelen rechtmatigheid verwerkingen, etc.
Maak een afspraak

Marleen van Maurik, Hans Wolters & Edwin Hunneman
(arbeidsrecht, huurrecht & consumentenrecht/leveranciersgeschillen),
Thijmen de Coo
(cao-advies & privacywetgeving/AVG) & Samantha Berardi (cao-advies)

RI&E-adviseur

Een veilige en gezonde werkomgeving klinkt vanzelfsprekend. Het is de basis van een prettige werkplek voor je werknemers, klanten, derden en uiteraard jezelf. Toch liggen er risico’s op de loer. Risico’s die je misschien niet direct doorhebt. Een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) is verplicht als je medewerkers in dienst hebt die samen meer dan 40 uur werken. Wij kunnen je over de RI&E adviseren, of deze zelfs voor je laten uitvoeren. 

Dit zijn de meest gestelde vragen over de RI&E: 

  • Wat staat er in een RI&E? 
  • Kan ik zelf een RI&E opstellen? 
  • Moet ik de RI&E laten toetsen? 
  • Ik heb een RI&E, en nu? Hoe ga ik met de RI&E aan de slag? 
  • De RI&E is opgenomen in het Arbomanagement Systeem (AMS): hoe werkt dit programma? 
  • Wat is de rol van de preventiemedewerker, en is deze verplicht? 

Benieuwd naar het antwoord op een van bovenstaande vragen, of wil je ander advies? Onze adviseurs praten je graag bij over arbeidsomstandigheden, -risico’s en de RI&E.

Maak een afspraak

Gert Dekker

Margriet Baan

Margriet Baan

Manager dienstverlening