Als je niets nieuws probeert, loop je ook niet het risico dat het mislukt. Deze waarheid als een koe past totaal níet bij de geest van het ondernemen. Want is ondernemen niet vaak vallen en weer opstaan? Grote spelers in onze sector die het principe van Trial & Error omarmen en zich niet laten ontmoedigen door een tegenvallend resultaat zijn onder andere Bever en Décathlon. In hun streven naar maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarbij verspilling wordt voorkomen, hergebruik wordt bevorderd en het delen van producten mogelijk wordt gemaakt, gaan deze bedrijven de uitdaging volop aan.
De hamvraag is natuurlijk: wanneer zet je door en wanneer stop je als het gewenste resultaat uitblijft? Zo heeft Bever recentelijk besloten het ‘Buitendelen’-concept stop te zetten. Maar als je besluit te stoppen, gooi je dan de handdoek in de ring? Of zet je door met nieuwe initiatieven? Trial & Error hoort bij het ondernemen, misschien zelfs meer dan ooit. Gezien de noodzaak én de verwachtingen van de consument dat bedrijven maatschappelijk verantwoord ondernemen.