Nu we richting het einde van het jaar gaan, is het spannend om te zien of we de omzetdoelen die we onszelf hebben gesteld, kunnen halen. Als sportondernemer is het belangrijk om, waar mogelijk, in ieder geval een vergelijkbare omzet als vorig jaar te realiseren. Maar natuurlijk hopen we 2024 liever met een mooie plus af te sluiten.
Black Friday ligt inmiddels achter ons, en de vraag is of je daar – omzetmatig en qua rendement – echt wijzer van bent geworden. Volgens banken waren er minder pintransacties. Dat betekent niet per se dat Black Friday tegenviel; dit koopjesfenomeen duurt tegenwoordig vaak langer dan één dag en kan bij sommige winkels zelfs twee weken aanhouden.
Om je omzet op de valreep een ‘boost’ te geven, blijven de feestdagen een cruciale periode voor koopmomenten. In onze branche komt daar nog eens bij dat sneeuwval in de Alpen vaak zorgt voor een extra stimulans. Het is dus een spannende, maar ook leuke tijd. Leuk omdat het altijd sfeervol is in de winkel.
Met elkaar hopen we op een goede eindsprint, om in sporttermen te blijven. Ik wens iedereen mooie en gezellige feestdagen en een goed begin van 2025!