Winkels ontlenen hun bestaansrecht aan blije klanten. Het voelt fijn als klanten keer op keer terugkomen. Het grootste compliment dat bedrijven kunnen krijgen schuilt in de door klanten gedeelde ervaringen. Die gaan over de leuke gesprekken die er waren en over hoe producten in het gebruik zijn ervaren. Een ringelende kassa is bijzaak.
Verbondenheid
De afgelopen maanden hebben bewezen dat klanten zich verbonden voelen met winkels en vooral met de winkelmedewerkers. Iedereen deed zijn best om behulpzaam naar elkaar te zijn. Medewerkers en klanten voelen zich verbonden vanwege de mooie spullen en de contacten; ze hebben elkaar nodig en willen graag iets van en met elkaar.
Ontmoeten is een feestje
Ontmoetingen in winkels worden de komende periode weer een feestje. Medewerkers en klanten kunnen elkaar weer aandacht geven die lekker voelt en ertoe doet. In winkels praten mensen graag met elkaar over ervaringen, mogelijkheden en opties. Verkopers popelen om ultieme oplossingen aan te dragen. ‘Het voelt toch een beetje als jonge veulens, die in het voorjaar de wei in mogen’
Connectie maken
Een verkoopdeal komt alleen tot stand als er een oprechte verbinding tot stand komt tussen de bezoekers en klanten. Connecties maken gaat over: het gevoel, de eerste blik, geur, geluiden en over een enthousiasme houding. Heerlijk! Winkels kunnen weer laten merken dat ze houden van hun gasten en blij zijn dat ze elkaar weer kunnen ontmoeten. Het welkom gevoel zal innemender zijn, we worden nog gedenkwaardiger geholpen en bij het verlaten van de zaak verlaten worden we warm uitgezwaaid.
‘Dank weer voor je komst en een hele fijne dag vandaag. Hoor graag een volgende keer of het je is gelukt. Dat wat je vertelde, daar ben ik nu al nieuwsgierig naar, veel succes!’