Het is belangrijk om bij te blijven, juist in deze tijd. Leren hoeft allang niet meer in de schoolbanken plaats te vinden, maar kan eenvoudig online. Met goede verkooptechnieken en het gastvrij benaderen van jullie klanten kan het verschil worden gemaakt. Daarom hebben wij een (gratis) top 5 e-learnings geselecteerd voor jou en je medewerkers. Volg samen met jouw medewerkers gratis online e-learnings om jullie klanten ook in deze tijd optimaal te bedienen.
Toegang tot de E-academy blijft voor leden van INretail ook in 2022 gratis dankzij de subsidie van het sociaal fonds Retail non-food.
Benut je online kansen
Leer gratis via de E-academy de kneepjes van het online vak! De E-academy bestaat uit e-learnings die gemiddeld 1 uur duren en eindigen met een toets waarvoor een certificaat kan worden behaald. Om jullie op weg te helpen hebben wij alvast een aantal waardevolle e-learnings op een rijtje gezet.
Nu jullie webshop online staat is het interessant om online meer relevante bezoekers te trekken. Hoe dat kan worden bereikt, wordt door experts verteld in de e-learning SEO, die gaat over het optimaliseren van een webshop voor Google.
Willen jullie leren hoe je social media voor jullie bedrijf kunnen laten werken dan adviseren wij om de e-learning Social Media te volgen. In deze e-learning wordt verteld hoe met praktische handvatten een sterke strategie opzet kan worden voor jullie webshop op social media. Er wordt o.a. een antwoord gegeven op vragen als welke kanalen zijn geschikt voor welke doelgroepen, welke type content is er en hoe kan die het beste worden ingezet. Ook wordt ingegaan op de valkuilen bij het opzetten van een social media strategie.
Wisten jullie dat een e-mailcampagne nog altijd hét online kanaal is dat leidt tot de hoogste return on investment? Ervaar tijdens de e-learning E-mailmarketing de kracht van de inzet van een e-mailcampagne tijdens de klantreis om de omzet van jullie webshop te vergroten. De experts leren jullie hoe een database van e-mailadressen van jullie klanten kan worden opgebouwd, wat gedaan moet worden om gepersonaliseerde en gesegmenteerde e-mails te sturen en wat krachtige e-mailcampagnes zijn.
Indien jullie via meerdere kanalen (online en fysiek) verkopen is het belangrijk om die kanalen ook op elkaar af te stemmen. Hierdoor wordt de klant een optimale koopervaring en service geboden. De e-learning Omnichannel Retail kan jullie helpen de eerste stappen te zetten om dit te realiseren.
Jullie webshop verzamelt een hoop data. Het is belangrijk om deze goed te kunnen interpreteren om de website te kunnen optimaliseren. Leer het online gedrag van jullie bezoekers inzichtelijk te maken via de e-learning Data Analytics.
Benieuwd welke e-learnings er nog meer zijn? Neem dan een kijkje op: https://www.e-academy.org/
Vergroot je omzet
Meer verkopen door simpelweg 5 dagen achter elkaar 5 filmpjes van 5 minuten te bekijken? Dat kan hier. Shopology biedt trainingen aan voor medewerkers om de omzet te vergroten en e-learnings gericht op klantcontact. Ook op Werk in de Winkel is een filmpje te vinden hoe je van klanten fans maakt volgens eigenaresse Chantal Riedeman.
Verkoopadvies en personal styling
Nelleke Mulder geeft in een serie van korte filmpjes met praktische tips aan hoe jij en je medewerkers in deze tijd klanten kunt adviseren. De boodschap van de filmpjes is het geven van aandacht aan je klanten en hoe je dat concreet doet. De serie bestaat uit 17 filmpjes van elk tussen de 1 en 2 minuten.
Gastvrijheid en naleving protocollen
Met de restricties die nu gelden in de 1,5 meter economie, zullen jij en je medewerkers soms te maken krijgen met klanten die zich niet aan de richtlijnen houden. Hoe klanten hierop aan kunnen worden gesproken en wat te doen als klanten een eerste (vriendelijke) verzoek niet opvolgen leer je hier.
Willen jij en je team nog meer tips ontvangen over hoe klanten gastvrij te helpen volg dan onze 8 online webinars van elk 2 minuten van Laura de la Mar.
Agressieve klanten en winkeldiefstal
Soms helpt gastvrijheid niet alleen om klanten tot rust te bedaren. Daarnaast komt diefstal in de winkelstraten meer voor. Om jou en je medewerkers veilig te kunnen laten werken, kunnen jullie hier een gratis webinar volgen hoe hiermee om te gaan. De webinar duurt 45 minuten en na afloop ontvangt de medewerker een certificaat. Volg je liever een losse module over bijvoorbeeld agressie of het aanhouden van winkeldieven, kijk dan hier www.veiligwerkenindewinkel.nl.
Wil je toch liever fysiek met je medewerkers trainen hoe om te gaan met ongewenst gedrag, agressie en conflictbeheersing? Neem dan contact op met trainingsbureau BHV. Zij zullen een training voor jouw bedrijf op maat maken en hanteren een speciaal ledentarief.
Naast werk is het ook belangrijk om te ontspannen! Een ruim aanbod met tips over gezond eten en hoe om te gaan met stress tot mini-trainingen over mindfulness.