We verzamelden drie boekentips over veelbesproken onderwerpen dit jaar:
- Artificial Intelligence (AI)
- Gen Z
- Ongewenst gedrag op de werkvloer
De AI-revolutie
Kunstmatige intelligentie heeft zich de afgelopen jaren in recordtempo ontwikkeld. In ‘De AI-revolutie’ beschrijft Maarten Sukel hoe deze technologie de samenleving verandert. Sukel werkte voor zowel de overheid als het bedrijfsleven aan verschillende vormen van AI. Hij ziet het als de grootste kans én uitdaging van deze eeuw. Dit boek is onmisbaar als je wilt weten wat er nu echt aan zit te komen op dit gebied en waar je rekening mee moet houden voor jouw retailonderneming.
Gen Z – Verlangen naar verandering
Generatie Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op – ook in de retail. Op basis van uitgebreid onderzoek voorspellen auteurs Jos Ahlers en René Boender het gedrag van deze jonge generatie die altijd en overal online is. Hoe denken ze over de wereld? Welke keuzes gaan ze maken? En hoe maak je contact met ze? Dit boek is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen en wil begrijpen hoe je deze generatie kunt inspireren.
Giftig gedoe op de werkplek
Ongewenst gedrag op de werkvloer is een van de meest besproken onderwerpen van dit jaar. Jaarlijks zijn er bijna 2,5 miljoen incidenten die te maken hebben met discriminatie, intimidatie of pesten. ‘Giftig gedoe op de werkvloer’, geschreven door Hans van der Loo en Caroline Koetsenruijter, werd bekroond tot Managementboek van het jaar 2024. Het boek is een must-read voor iedereen die aan de sociale en psychologische veiligheid binnen teams en (retail)organisaties wil werken. Het thema wordt verklaard aan de hand van meer dan twintig spraakmakende casussen en tientallen insiderverhalen.