Generatie Z, ook wel jongeren geboren tussen 1995 en 2012. Hoe staan zij in de wereld? En hoe gaan ze die wereld veranderen? Op maandag 20 november neemt Jos Ahlers (bekend van het boek ‘Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie’) je in 1,5 uur mee en leer je meer over deze nieuwe generatie.
Tijdens deze praktische lezing krijg je inzicht in de denk- en handelwijze van generatie Z. Deze kennis kun je gebruiken voor het aantrekken en behouden van talentvolle medewerkers. Vinden en verbinden, dus. We gaan het o.a. hebben over vragen zoals: Naar wat voor werkgever zijn de nieuwe generaties op zoek? Wat vinden zij belangrijk op de werkplek? Hoe zien de nieuwe generaties hun carrière voor zich? En hoe richten wij onze organisatie in op deze nieuwe groep klanten. Uiteraard is er ruimte om met elkaar te sparren over de manier waarop je jouw eigen organisatie hierop kunt aanpassen.
Programma
We starten met spreker Jos Ahlers, hij schreef samen met René Boender het boek ‘Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie’. In het boek wordt beschreven hoe de gedigitaliseerde, ‘vernetwerkte’ jongeren van nu (geboren tussen 1995 en 2012) de wereld na 2025 gaan vormgeven.
Jos Ahlers laat ons zien hoe je als werkgever een fijne werkomgeving creëert voor de nieuwe generaties. Jos geeft handige tips om ervoor te zorgen dat deze aspecten een onderdeel van de organisatiecultuur worden en terug te zien zijn in de managementstijl.
Hierna gaan we in groepen uit elkaar en kijken wat de invloed van deze generatie is op jouw bedrijfsmodel en hoe je jouw organisatie hierop kunt gaan inrichten. Ook bespreken we welke (communicatie)middelen nuttig kunnen zijn.
Praktisch
- Datum: Maandag 20 november – 10.00 uur tot 12.30 uur inclusief lunch
- Locatie: CAST, Buizerdlaan 6, Nieuwegein
- Kosten: Gratis voor leden. Niet leden betalen 35,-