Woontrendwaaiers
Altijd de laatste woontrends bij de hand.
Waardevol zijn voor je klanten en medewerkers, omdat je echt verbindt met elkaar. Klanten en medewerkers worden ambassadeurs en zijn fan van je winkel. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Daarvoor gaan we eerst goed nadenken over wie je bent, waarom je doet wat je doet en wat jij betekent voor jouw klanten.
Aan de slag Doe de testJe vindt op deze pagina verschillende soorten content, onderverdeeld in 3 niveaus: ★ (basis), ★★ (uitblinken), ★★★ (innoveren). Wil je weten op welk niveau jij nu zit? Vul dan eerst de Stuurwiel-tool in! Of ga direct aan de slag op deze pagina en ontdek het zelf.
Wat is identiteit eigenlijk en hoe kun je het op de juiste manier toepassen? Michiel Daalmans, strateeg bij New Story, legt je uit waar een sterk merk aan moet voldoen (★,★★,★★★).
Het eerste college is voor iedereen. De overige colleges zijn exclusief voor de leden van INretail (log in om al deze colleges te volgen). Lid worden? Dat kan! Klik hier voor meer informatie.
In deze podcastserie gaat Harry Bijl in gesprek met experts over onderwerpen uit het INretail Stuurwiel. Luister naar:
Door in te spelen op trends met een merknaam die een belofte en spanning toevoegt aan het concept, is The Avocado Show razendsnel bekend geworden. Maar hoe? We stelden Ron 5 super snelle vragen en legden hem een aantal lastige dilemma’s voor. (★)
“Als retailer met een stenen winkel, gaat het om één ding; de naam boven je pand.” In deze video zie je hoe Bob Rijnders (oprichter van Best of Brands) van zijn naam een sterk merk heeft gemaakt.
Op de INretail Academy vind je het aanbod aan trainingen en opleidingen met korting van onze partners (Detex, Skilltstown, OVD Opleidingen en Van Kraaij Educatie). Voorbeelden van trainingen zijn:
De winkel 2.0 – Kijk eens op een andere manier naar je winkel, zodat je nieuwe kansen kan pakken!
Visual merchandising – Impact maken met de presentatie, verpakkingen en het team van jouw winkel en draag de identiteit van je winkel uit.
Mensen laten zich leiden door emoties. De zeven verleidingsprincipes van Robert Cialdini helpen om hier grip op te krijgen en mensen ‘ja’ te laten zeggen. (★,★★,★★★)
Klik hier om meer te lezenAafke Melgers, Communicatieadviseur bij INretail, vertelt je in deze video alles over hoe je jouw gunfactor kunt ontdekken en hoe je daar zowel offline als online gebruik van kunt maken.
“De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed neemt in dit boek de historie van (winkel)straten onder de loep. Hierdoor hebben ze verrassende ontdekkingen gedaan. De vele inzichten en tips vind jij terug in dit boek.” ★★★ | Dit boek is te koop bij de plaatselijke boekenwinkel.
Waarom drinken de meeste mensen liever Coca-Cola dan Pepsi-Cola? Juist! Branding. Maar wat is het eigenlijk precies? (★,★★)
Lees hier meer over brandingOok als volwassenen zijn we gek op verhalen. Online worden ook continu verhalen verteld. Marketeers noemen dit storytelling. Wat houdt het precies in en hoe zorg je dat je er succesvol in wordt? (★,★★)
Lees hier meer over storytelling“Blijf vooral dicht bij jezelf. Mij ga je nooit een super commerciële post op internet zien zetten, omdat dat gewoon niet bij mij past.” – Janine Veldhoven (Veldhoven Interieurs)
Neem dan contact op met de INretail coaches. Zij nemen jouw scoreformulier met je door en steunen je in het proces van ontwikkeling. Ook sparren ze met je over het bepalen van jouw koers, helpen je met prioriteiten stellen en samen maak je een stappenplan. Daarnaast kan de coach je helpen aan extra informatie, inspiratie, experts en eventueel collega-ondernemers. De Stuurwiel coaches helpen leden van INretail kosteloos. Kom hier in contact.
Contacteer de adviseur Bel onsJe kan als ondernemer kiezen om het Stuurwiel individueel in te vullen óf met je centrumgebied. In Hengelo, Venlo en Nijmegen bijvoorbeeld, gaan diverse winkels samen aan de slag met het Stuurwiel. Zo versterk je als ondernemers direct het werken aan verbetering van jouw winkelgebied! Wil je hier meer informatie over?
Neem contact opBlijf jezelf ontwikkelen op de pijler identiteit, blijf deze pagina bezoeken, we plaatsen er wekelijks nieuwe nuttige content op. En na een tijdje raden we je aan om het Stuurwiel opnieuw in te vullen om te ontdekken of jouw inspanning heeft gewerkt. Ben je gegroeid? Je ziet het aan het aantal sterren!
Ga hier naar de toolHeb je na het invullen van het Stuurwiel of het lezen van de verschillende hulppagina’s een vraag? Of wil je met jouw expertise of producten bijdragen? Dat kan! Je kan ons op deze manier bereiken: